Jajan's 21st birthday

Can't remember how busy I was, and I am when writing this. Saved it as a draft and go back editing some part here and there. When it's ready, I'll be sure to post it soon! I hope you'll read this No MATTER WHAT.

(8:12 pm, 6th March 2016)

Look who's here! :D

(12:00 am)

Happy Birthday!, Sanah Helwah!, Bon Anniversaire!, Fijne Verjaardag!, Alles Gute zum Geburtstag!


(12:12 am)

Selamat Hari Lahir yang ke-21. And for makteh too. Kirim salam sayang dekat makteh. Bagitau makteh, aku tuntut roti sosej banyak banyak tau kalau aku mai rumah nanti. Aku hajat nak jadi last wisher tau. Tapi entahlah. Maybe kawan kau dekat UK tu mesti lah jadi last wisher kan pasai timezone dia lagging. Uhuk.

(07:56 am)

Wehhh aku taktau nak wish apa niii. Aku tak reti nak sweet sweet ni. Acah sweet je pandai, tapi tetap hambar. Ucapan mainstream tu mestilah kena ada kan. Long live inshaa Allah, May Allah bless you and grant you success in whatever you're pursuing and what you're going to pursue soon! Hm, sampaikan dekat makteh sekali ye. Oh ye. Aku tengah pokai. So takde budget untuk hadiah kau. Kalau ada rezeki lebih, and rezeki kau datang bergolek tu, adalah hadiah. Tapi jangan nak mengharap sangatlah sebab aku ni bukan materialistic orangnya. Eh?

(12:35 pm)

Aku busy ni. Sempat left notes kecik kecik je pasal apa aku nak bagitau kau ni. Aku update sikit sikit je ni. Bila random idea datang nanti aku type balik. Sabaq naaa. Aku asyik teringat HT, CAD, MI, Angina pectoris, Lipoprotein, Apo A B CII E, LPL, Cholesterol metabolism, Shock, ACS dengan IHD dan seangkatannya je sekarang ni. Aduii aku hope kau faham lah ye ;'(

*Glossary

HT: Hypertension
CAD: Coronary artery disease
MI: Myocardial infarction
Apo: Apoprotein ( Apoprotein ni ada banyak. Apo A, Apo B, Apo CII, Apo E dsb)
LPL: lipoprotein lipase
ACS: Acute coronary syndrome
IHD: Ischemic heart disease

(2:30 pm)

Meh aku teruskan dengan confession session memandangkan aku ada urgent meeting malam ni yang taktahu akan habis pukul berapa. Maybe habis by midnight or after midnight. Lol. So here, Normarjana binti Ahmad Darus. Selamat hari lahir yang ke-21. Once again, aku taknak bagi ayat cliché tu lagi. Pertamanya, terima kasih sebab sudi jadi kawan, pendengar yang setia dan penghibur kalau aku tengah takde mood. Walaupun kita semakin jarang berhubung di alam maya memandangkan terlalu banyak urusan peribadi, tugasan organisasi berkanun, tanggungjawab sosial dalam badan persatuan universiti dan tuntutan pelajaran yang amat mendesak di kala ini. (Kau kena puji ayat BM aku yang kebabom ni pasal aku tengah masuk kelas BM sekarang ni) Maka terpaksalah aku tinggalkan gajet moden serba canggih ini demi mencapai keperluan utama dan tugasan harian yang menyesakkan. Notifications toksah cerita lah, beratus messages aku tinggalkan pasal tak sempat nak baca one by one. Sempat scroll mana yang patut je. Busy kan aku? Lol. Macam aku sorang je busy haihhh --' Kalau ikutkan kau lagi 2 tahun nak grad kan? Aku masih merangkak meniti jambatan kehidupan sebenar. My real life starts in a hospital soon. Inshaa Allah kalau masih dipanjangkan hayat. Kau dah kerja nanti jangan lupa diri nohh. Aku nak rasa salary kau jugak. Bawak aku pi makan or pi tengok Angkor Wat and Aztec sama sama. Teringin der. Aku taktahu lah kalau kau berminat nak datang tempat bersejarah macam tu ke tidak sebab aku ni boleh dikatakan peminat sejarah lah jugak. (Buku teks sejarah aku dulu berkecai, berhighlighter sana sini pasal rajin sangat baca before tidur. Lol) Aku plan nak pegi macam macam tempat dengan kau lagi, tapi cuti kita tak sama weh. Kalau cuti pun, susah nak jumpa jugak. Kau ke aku yang busy, entahlah nak. Belum diizinkan agaknya. Kalau tak, memang genap setahun lah gamaknya kita tak bersua muka nanti. Aku nak bagi ayat special, tapi kering idea. Time ni lah nak kering idea. Haa, nak tambah harapan aku dekat kau ni. Semoga kau dimurahkan rezeki selalu dan boleh la terbang sini visit aku. Semoga kau dipertemukan dengan jodoh yang secocok, memahami dan boleh terima kau seadanya. boleh jaga kau sebaiknya. That way I don't have to really worry dengan rumahtangga kau nanti. Anyone kalau berminat dekat Marjana ni kena face test dengan aku dulu. Ujian ketahanan mental dan kesetiaan. Amacam? Tak pasal pasal je aku menyibuk dalam rumahtanggan orang lain. Oh, Marjana ni single lagi tahu. Kalau nak Tanya available ke tak buat masa ni, hmmm kena pm tepi. Aku takleh jawab dekat sini. Sorry! :B Hopefully you guys complement each other. Jangan tanya pasal aku dahla. Aihh teruk nanti jadinya. Complicated. Tu je aku mampu bagitahu. Kalau korang nak tahu, si Jajan ni jenis yang malas nak layan orang sangat. Kalau aku ke adik dia ke merengek dekat dia, confirm dia tak layan. Malas nak serabut kantanya. Eh? And kalau dia rasa nak buat something, dia terus buat. Tak tanya orang lain dah. Kalau rasa macam kena bagi excuse banyak dekat dia, dia buat muka fed up malas nak layan. Kalau dia jealous, dia tak tunjuk, tapi aku dapat rasa. Hm, I trust my instinct. Apa apa pun, all the best and may Allah ease your way sampai grad nanti, sampai kerja, sampai akhir hayat. Akhir kata, panjang umur, kita jumpa lagi ye cuti raya nanti. Tahun ni family aku dengan family kau raya Pahang. Memang meriahlah ceritanyaaa. Amir pun confirm senyap senyap balik rumah nenek nanti first raya hahaha. Can't wait for our Cucu Cik Kiah grand meeting soon!


Gambar ni aku yang ambik. Ni je yang nice. Hahaha #ripMyPhotographySkills
Well it's Korea in summer everybody! Lol

Peace ya solar boat riding ^^V



Salam sayang dan rindu dari USM:

Amirah Farhana binti Aminuddin :)

Popular posts from this blog

Random Dominos

friends

Reunite