kid's life. lalalaa

semalam, adik aku berdua tu kena marah teruk dengan mama aku. nak tau pasal apa?
haha. mereka pegi main hujan lepas kelas mengaji petang.
mereka berdua tu balik lambat pulak, walaupun taklah lambat sangat gayanya
sebab hujan kan, maka gelap seisi langit petang (haha. puitis tak sengaja)
aku tak tahu pulak mereka ada kelas mengaji petang tu sebab aku marathon tidur 3 jam.
syok wooo.
bila lagi dapat tidur lama kan? (typical minded sungguh la -.-)
rumah sangat lah sunyi. macam tak ada penghuni lain.
jam dah pukul 6, hujan lagi tu. grr. sejuk!

5 minit lepas bangun tidur, halilintar bergema (suara mama memekik)
memanggil nama adik adik aku.
"hakim!! humaira!!! cepat balik!!"
tapi tak ada respons langsung.
maka, abah aku pun keluar rumah semata-mata nak menyuruh adik adik kesayanganku balik.

'rasanya, dah boleh expect what will happen to them after this'

sesampainya mereka depan rumah, dah bertowel belaka. maybe abah dah bagi dekat luar.
baju mereka memang confirm lah basah kuyup.
"pang!!!" satu pelempang hinggap dekat badan abang.
"pang!!!" satu lagi. hinggap dekat adik.
hadiah mama untuk mereka.

pengajaran tu dik oi.
mereka berdua terus masuk toilet and masuk bilik.
faham. yang si abang tu confirm lah rebelling dalam toilet.
dan si adik tu semestinya la berhujan air mata dalam bilik. faham sangat dah.

to be honest, i'm well-experienced sangat dalam benda macam ni.
dah biasa kena lempang, cubit ni semua. kebal. biasalaa (degil)
just wanna share some of my experience :)

aku selalu terjun sungai depan sekolah rendah dulu.
bila sekolah mula lengang, the mission started.
dengan baju t-shirt koko, terus terjun sungai.
pakcik guard sekolah pun, nasibla sangat sempoi.
alas an aku : pakcik, saya dah bagitau mama saya. mama saya bagi je.
maka, aku pun lepaas!

my gang, most of them memang ohsemm la.
baik punya plan, dah siap extra t-shirt koko and track bottom.
fuh fuh! memang tak kantoi.
timing pun dah set setengah jam je.
so, kena rushing balik.
balik rumah dengan tenang.
baju tak basah. yeay!!

seronok tak kantoi.
tapi bila dah every Wednesday lambat balik rumah, memang finally...

"pandai ye planning? tangan. mana tangan?"
haha. memang pengajaran. tapi jiwa ni tak pernah serik.
another trial, tapi tak berjaya jugak.

biasa. cubit, kena tarik telinga tu memang dah biasa sangat.
sakit. memang pedih la kalau kena rotan.
tapi, kebal. tak nangis pun. (saya kuat! superman :p)

what a wonderful life, being a kid who can play anything without worry.
'enjoy your life to the fullest'
suits well with the kids.
as we're growing, don't ever think to enjoy your life to the fullest.
growing older, think of what's precious in our life.
time.
we don't have much time to prepare ourselves towards a better person who can live happily ever after soon.

-sekadar renungan bersama-

Popular posts from this blog

Random Dominos

Reunite

friends