Haaa rindu!

It's been 2 months. Eyy, more than 2 months.

"to stand strong wherever you are"
Apa khabar kamu semua kesayangan beta di Belgaum, India? Kami bertiga rindu kalian yang amat. Just where are my teasing partners??? Orang yang paling selalu kacau hidup saya when I messed up with mood swings. She's Aida. They who love to lepuk saya kalau cakap mengarut atau terlalu annoying. They who will warn me to not forget things such as my own belongings sebab Amirah Farhana ni clumsy selalu. Mereka yang suka puji saya secara tak langsung, I know you girls are missing my 'annoyance' dan kejujuran saya dalam berkata-kata. And the same time akan buli saya, like I am too young to not know what you girls are discussing about. I know that girls, Yaya, Fasha, Husna, Marina, Madhihah, Wani, Piya, Nadira, Filzati, Wawa. Sekarang ni Wawa je suka lepuk I sana sini. Kalau nak tegur and remind me in direct pun Wawa and Migui jelah yang selalunya. Hikhik. Sometimes, saya rasa macam Wawa and Migui are too kakak for me.

Oh, I selalu jugaklah scroll down our pics dulu-dulu dari zaman legam selekeh sampailah segala level of transformation yang masing masing lalui. I remember that time, masa jumpa you guys for the first time. I'm quite an observant though. Dari tudung sampai kasut, I remember apa yang you guys pakai. Dari style tudung budak sekolah sampailah the hijabster. Dari kurus kering sampai muscular, Migui lah tu. Dari flatshoes to wedges. Dari muka lepas plkn sampai muka flawless, entah produk apa korang pakai ni. Dari cermin mata bingkai nipis/skema budak sekolah sampailah cermin mata hispter-old school frame tebal or a bit round shaped tu. And oh, dari cermin mata skema ke coloured contact lenses. Nampak mata korang besaq tiba tiba. I scared haha. Dari baju dull and dark colours sampailah yang bling bling buat orang sakit mata.

I admit that saya ignorant yang amat. We're classmates back then in 2013 in Intec but I didn't really talk with you guys. Later in 2014, setelah susah dan senang bersama, Allah takdirkan kita lebih mengenali antara satu sama lain. Bukan saja-saja Allah bagi kita kenal ni. Ehem. Dengan ini saya dapat belajar apa yang patut saya terima dan pertimbangkan dalam hidup. Kawan yang tak semestinya sentiasa bersama, tapi masih mampu berhubung dan saling mengingati. I feel honoured, to know you guys. Miles away, but korang masih ingatkan saya itu ini. Reminds me to take my medication kalau PMS, reminds me to never drive kalau dysmenorrhea, reminds to take care of myself and my friends, reminds me eat well, eat good food (a lot. yes. I eat a lot!), reminds me to pray early, reminds me to recite Quran daily, reminds me to pray for their health and safety and most importantly, remind us of Allah.

Tu yang orang kata, tak kenal maka tak cinta. Rindu nak kena marah dengan Aida kalau saya kacau dia tengah discuss something seriously. Rindu nak kena lepuk dengan Yaya kalau dia geram dengan saya. Rindu nak kena piat telinga dengan Fasha kalau dia tak puas hati dengan 'kejujuran' kata-kata saya. Rindu nak kena tazkirah dengan Madhihah and Wani kalau Amirah Farhana cari gaduh. Rindu nak kena bash dengan Piya, Marina and Filzati kalau salah bagi fakta. tapi korag suka jugak terlepas puji saya. Opss. Rindu nak share interest yang pelik-pelik dengan Husna. Rindu nak annoy Nadira. And most importantly, Wawa dan Migui yang banyak membantu dalam segala hal masalah jiwa dan negara yang melanda macam taufan dalam diri ini. Terima kasih semua kerana sabar melayan kerenah seorang Amirah Farhana yang pelik dan tak munasabah ni.

Sekian.

p/s: tahun depan kita gather dekat pulau eh :))

Popular posts from this blog

Random Dominos

Hard times: Mending broken pieces

Reunite